Eerste week van een chaotische tijd - Reisverslag uit Sonārpur, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu Eerste week van een chaotische tijd - Reisverslag uit Sonārpur, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu

Eerste week van een chaotische tijd

Door: mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

10 Juli 2014 | India, Sonārpur

Eindelijk de tijd en internet om hier weer iets op te kunnen zetten. Het was een drukke eerste week. We werken meestal van een Indische 10 tot 6, dat wil zeggen van half 11 tot half 6. Maar meestal hebben we nog een meeting die veel te lang duren zonder pauze erna. En dan is het snel wat te eten zoeken en naar bed.
Het leven hier is heel anders. Om te beginnen is het veel warmer, maar toch lopen alle Indiers hier in saari's en jeans. Hoe overleven die mensen dat? Voor de rest doen ze alles rustig aan, behalve het verkeer. Met zulk gerace zou je toch denken dat die mensen nooit te laat zouden moeten komen. Maar we hebben ons eraan aangepast en de rit hier naar toe is stiekem best leuk. Het zweten is nog steeds even erg, maar het is minder irritant. Gelukkig regent het nu en koelt het wat af.
De eerste week heb ik van alles gedaan. Ik ben naar een paar outdoors geweest, heb bij de dokters gezeten, die ook weer heel gehaast werken, het ziekenhuis van Kolkata bezocht, een micro-credit project van het IIMC bezocht. Hier werken als een bank met kleine leningen voor vrouwen die een bedrijf willen beginnen. Ook ben ik samen met Lenie langs ons sponsorkind geweest. Ik heb een Indische kook/frituurles gehad. Die mensen hier frituren echt alles, behalve de friet. En gisteren ben ik naar de hooggerechtshof van Kolkata gegaan.
In onze vrije tijd is het vooral leuke restaurantjes zoeken, touren door de stad, dansparty's op boten, de sociale meeting, waar we in saari's en maharadja's gekleed naar toe moesten, voetbalwedstrijden kijken, slapen en vakantie vieren.
Zo vertrekken we vanavond met zijn zessen met de nachttrein naar Darjeeling om daar het verlengde weekend door te brengen.
Ook heb ik besloten mijn vakantie met een week in te korten en samen met een andere vrijwilliger een week door Noord-India te reizen. Dus heb ik een week sneller miijn brood als ontbijt en gewone groentes, die niet van de subway komen.

• 10 Juli 2014 - 09:43

Tante Jo:

Hoi Mathijs
    Je ma heeft mij je verhaal laten lezen,leuk dat ik nu ook op de hoogte ben van jou Geniet nog van je tijd daar maar weLuitkijken
    Groetjes tante Jo

• 10 Juli 2014 - 10:52

Elly Mathijssen:

Hoi Mathijs,
    Fijn dat je nu wat gemakkelijker contact met ons kunt hebben.Je hebt het volgens mij wel erg naar je zin,hier thuis gaat ook alles ze gangetje. We kijken al uit naar je volgende verslag .Lekker genieten van je werk en je vrije tijd.
    Groetjes van Moeders en Wim en natuurlijk van Robin en niet te vergeten een pootje van Lobke

• 10 Juli 2014 - 12:32

Nancy Van Den Berg:

Hoi,
    Een hele ervaring en zo te lezen geniet je er ook wel van. Leuk dat we je kunnen volgen daar ver weg. Geniet er nog van en hopelijk kunnen we binnenkort weer een verslag van je lezen.

Groetjes Nancy

• 10 Juli 2014 - 14:50

Rob Verbeek:

Mooi. Veel plezier verder!

• 10 Juli 2014 - 22:33

Ome Peter En Tante Riet.:

Hallo Mathijs.
    We hebben je verslag gelezen .Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Geniet er van !
    Groetjes van ome Peter en tante Riet.