de heiligste stad van india - Reisverslag uit Sonārpur, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu de heiligste stad van india - Reisverslag uit Sonārpur, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu

de heiligste stad van india

Door: mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

29 Juli 2014 | India, Sonārpur

De stad met de ghats, de heilige trappen. En dat was te merken. Na een onverwachts heerlijke nacht op de sleeper train kwamen we aan in varanasi. Daar ontdekte ik de onhandigheid van een rolkoffer. Dat wordt leuk, de rest van de vakantie. Na wat ellende kwamen we aan bij ons hotel. Tijd voor opfrissen en ontbijt. Na wat rondlopen in kleine groepjes gingen we met zijn vijven een tochtje langs de ghats wandelen. Dat was mooi om te zien, maar ging heel traag. Tot dat we omkeerden voor lunch/avondeten. Toen we daar klaar waren, maakten we een boottocht over de heilige rivier, de ganges, bij zonsondergang. Maar daar was niks van te zien. De burning ghats waar ze mensen cremeren was in het donker wel heel mooi om te zien. Erna het ritueel om Shiva te eren. De sfeer was prachtig, het ritueel bijzonder om te zien en de mensen waren gewoon weer aardig. Jammer genoeg hield die aardigheid na het ritueel en waren we weer gewoon toeristen. Als laatste nog gekeken naar de crematies en een pannenkoekenfeest op het dak van het hotel. Besloten 's morgens vijf uur weg te gaan voor een boottocht bij zonsopgang. Dus stonden we natuurlijk vijf uur op. Gelukkig was de verhuurder maar een beetje boos en probeerde hij ons maar voor 900 roepies op te lichten. Geslaagde tocht dus. Daarna wilde iedereen behalve ik terug naar bed, dus maar alleen rondgelopen als voorbereiding op de rest van de vakantie. Er werden me zoveel boottochten, hulp en drugs aangeboden, je zou even denken dat je in Amsterdam wa Om half elf :( was iedereen klaar om ontbijt te halen. Pm 1 uur hadden we onze brunch en verjaardagstaart want Jonas was jarig. Na van dit alles genoten te hebben was het voor mij tijd afscheid te nemen en alleen verder naar agra te gaan. Ik zit veilig in de trein en naast een politieagent dus misschien, heel misschien overleven mijn bagage en ik de nacht.

• 30 Juli 2014 - 08:23

Elly:

Hoi Mathijs
    Weer een mooi verhaal om te lezen.
    Groetjes Mam

• 31 Juli 2014 - 23:44

Ome Peter -tante Riet:

Hallo Mathijs

We lezen nog steeds je mooie verhalen.
    Verder wensen we je nog een prettige tijd.

Groetjes ome Peter en tante Riet.

• 03 Augustus 2014 - 22:32

Rob Verbeek:

Hallo Mathijs,

Leuk verhaal! Succes verder!