heenreis en eerste dag - Reisverslag uit Calcutta, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu heenreis en eerste dag - Reisverslag uit Calcutta, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu

heenreis en eerste dag

Door: mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

30 Juni 2014 | India, Calcutta

Zaterdagochtend vertrokken we op weg naar het vliegveld. Alleen 1x tegengehouden door de douane, die de malariapillen wilde zien. De eerste vlucht was echt luxe. Na een disneyfilm, een drie gangen menu, nog een disneyfilm, gratis drinken en sterren in het plafond, kwamen we aan in dubai. Dat was minder luxe. Hier brachten we de nacht door. Helaas kon dat alleen maar in harde ligstoelen in een drukke gang. Om de vijf minuten slaap werd je gestoord door hyperactieve kinderen. Wat doen die nog om een uur 's nachts. Na anderhalf uur door het vliegveld te hebben gelopen toch nog kunnen slapen. Dit keer werd ik maar om het uur gestoord. Jee. Na 4 uur slaap deed mijn rug pijn. Gelukkig konden we daarna snel naar kolkata. Daar wachtte een 'bed' op ons. Oftewel een harde plank met een deken erover. Want het guesthouse is vol. Plakkend van het zweet en deet zijn we de volgende dag naar de outdoor clinic gegaan. Hier liggen moeders en kinderen wachtend op hulp. Daarna een toer gehad door het gebouw en op de kinderopvang gespeeld. Dat was geweldig. Na een lunch een les Bengaals gehad. Wa een moeilijke taal is dat zeg. Daarna de wekelijkse vergadering met dr. Sujit, de oprichter van het IIMC. Daarna nog naar een fosterhome geweest en de meisjes daar de stoelendans geleerd. Na het avondeten even chillen en frankrijk-nigeria is het tijd om naar bed te gaan. Maar eerst douchen want ik zweet verschrikkelijk. Morgen leen ik een broek van iemand want een spijkerbroek is veel te warm.
Vandaag de andere 24 vrijwilligers leren kennen uit allerlei landen: Denemarken, Spanje, vs en meer. Dit wordt een gezellige, vermoeiende en warme maand vrijwilligerswerk

• 30 Juni 2014 - 20:50

Ma :

Fijn dat je goed aangekomen bent.Wij weten zeker dat je een toptijd gaat beleven met vele nieuwe vrienden.
    Succes met de hitte.
    Groetjes Moeders en Wim ,Robin en Lobke

• 30 Juni 2014 - 20:56

Toon Mathijssen:

Hoi Mathijs , leuk dat je een reis blog bijhoud. We zullen hem hier met plezier volgen want dat vinden wij heel leuk. veel plezier daar en hoop dat je een enorme ervaring aan overhoud zowel leuke als minder leuke ervaringen want dat hoort nu eenmaal bij je Vak.

Groeten Ome Toon , Tante Emine
    Esra en Melissa

• 30 Juni 2014 - 22:18

Nancy:

Hoi, wat een ervaringen al zo een eerste dag, leuk hoor dat je een verslag bijhoudt.
    Groetjes Nancy

• 01 Juli 2014 - 09:18

Oma En Jan:

Hallo Mathijs
    Via je ma blijven wij ook op de hoogte van jou in India.
    Wij hopen dat je daar een mooie tijd hebt.
    Wel uitkijken hoor.
    Groetjes Oma en Jan

• 01 Juli 2014 - 09:20

Rob Verbeek:

We zijn weer helemaal op de hoogte. Ik hoop dat je ondertussen een beetje bent uitgerust. Martijn heeft hier gezorgd voor een vierde vriend in de vijver. Succes verder!