weekend in darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu weekend in darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van Mathijs Verbeek - WaarBenJij.nu

weekend in darjeeling

Door: mathijs

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

13 Juli 2014 | India, Darjeeling

Dit weekend hadden we met zijn zessen vrij en zijn we naar darjeeling gegaan. Dit is de mooiste plek waar ik ooit geweest ben. Het uitzicht op de bergen is echt fantastisch. Helaas zagen we er niet veel van, want het was vaak erg mistig. Na donderdagavond de nachttrein genomen te hebben en in de ochtend een 3 uur lange hobbeltocht kwamen we daar aan. Nadat we in een hotel waren ingecheckt, hebben we de dag door de bergachtige stad gelopen. Er is hier een fantastische bakkerij. Jammie! De dag erna zijn we naar ghoom gegaan en hebben daar twee tempels bezocht. Terug in darjeeling hebben we de theetuinen gezien. En gelukkig was de mist net een beetje weg en hadden we het meest geweldige uitzicht. Daarna naar de winkel voor souvenirs en terug naar het hotel om die hard 4 met de hoteleigenaar te kijken en te kaarten. Zondag is echt een mindere dag. Om 4 uur opgestaan om de zonsopgang op tiger hill te zien maar we vonden het te mistig. Dus terug naar bed. Gelukkig was de mist eventjes weg en had je fantastisch zicht. Minder gelukkig heb ik als enige er doorheen geslapen. Daarna ontbijt waar ze het voor elkaar gekregen hebben de enige andere belg in west bengaal en met hem een half uur van onze korte tijd te verkloten. Na een half uur bezoek aan de dierentuin, met de nu 4 Belgen, waar ik toch wel genoten heb, gaan we straks weer de hobbeltocht en treinreis terug naar kolkata maken. Maar we zijn eerst terug naar het hotel gegaan waar de wolken toch wat weg waren en ik nog een beetje uitzicht had. Dat maakte vandaag tot eigenlijk best wel een goede dag

• 13 Juli 2014 - 09:05

Elly:

Wat een prachtige ervaring ben je weer rijker.

Groetjes Ma

• 13 Juli 2014 - 11:25

Nancy:

Hoi Mathijs,

Ik heb weer geniten van je reisverslag,
    Tot je volgende blog en nog veel plezier.

groetjes Nancy en Pim

• 13 Juli 2014 - 13:03

Rob Verbeek:

Mooi. Veel plezier verder!

• 20 Juli 2014 - 20:07

Marga Hofer:

Hoi matthijs.
    van je pa je reisverslagsite gekregen.
    leuk om jull ervaringen te lezen.
    veel indrukken doe je op he?
    Geniet er nog van en take care!
    Grtjes ron en marga